پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی

شرکت اردال بیش از 27 سال است که در زمینه سیستم های اعلام و اطفاء حریق و پمپ های آتش نشانی فعالیت می کند و دارای تاییدیه های UL، FM، VDS، LPCB و EN در ایران می باشد. یکی از زمینه های فعالیت این شرکت مهندسی به طراحی، تهیه، تامین، نصب، راه اندازی گارانتی و خدمات پس از فروش پمپ های آتش نشانی به پشتوانه تامین کنندگان معتبر بین المللی PATTERSON باز می گردد. این پمپ های آتش نشانی در انواع و اندازه های مختلفی ارائه می شوند که هر یک بر اساس شرایط محیطی و مکانی و هم چنین وضعیت آب آن منطقه، انتخاب می شوند. کاربرد این پمپ ها برای تغذیه آب و فعال کردن اسپرینکلر یا سایر سیستم های اطفای حریق می باشد. این پمپ ها به یک مخزن آب بخصوص به طور مثال رودخانه یا مخزن آب وصل می شوند تا به این ترتیب آب مورد نیاز خود را برای اطفای حریق و مصارف آتش نشانی مهیا نمایند. در این جا می خواهیم در مورد پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی صحبت کنیم که یکی از پرکاربردترین پمپ ها در بازار محسوب می شود.

انواع مختلف پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی

  • هیدرولیکی
  • مکش
  • دیزیی
  • مغناطیسی
  • و غیره

در این نوع از پمپ های سانتریفیوژ ممکن است از یک یا چند پروانه استفاده شود که با اتصال به محور شروع به چرخیدن می کنند. همین امر موجب می شود تا انرژی مورد نیاز برای جابجایی و انتقال سیال داخل پمپ تامین شود و مایع نیز فشرده می گردد تا وارد سیستم لوله کشی شود.

طراحی سیستم‌های اسپرینکلر
مشاهده

در واقع نحوه عملکرد این پمپ با کمک نیروی سانتریفیوژی یا نیروی چرخشی می باشد. زمانی که آب وارد دهانه مکش می شود و به سمت مرکز پروانه موتور پیش می رود و عبور می کند، پروانه نمی چرخد و مقدمات خروج آب مهیا می گردد.

یکی از انواع پمپ آتش نشانی، سانتریفیوژ افقی می باشد که معمولا محفظه های این نوع از پمپ های آتش نشانی جدا شدنی هستند. از این رو نظارت و تعمیر آن ها به آسانی صورت می گیرد.

این پمپ ها قدرت بالایی دارند و به خوبی جریان آب را با فشار تامین می نمایند.

پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی

اندازه پمپ آتش نشانی

معمولا از این پمپ ها هم برای تامین آب اسپرینکلر و هم برای شیلنگ های آتش نشانی به کار می رود. معمولا ظرفیت این پمپ ها از 5 تا 25 GPM است و فشار آن ها نیزی چیز یبین 50 تا 125 PSI می باشد. ظرفیت جریان پمپ سانتریفیوژ افقی تا 1100 دور در دقیقه می باشد و فشار آن ها حداکثر می تواند 300 فوت است.

جنس این پمپ ها می تواند برنز، چدن و یا فولاد ضد زنگ باشد. جریان مایع برخی از پمپ های آتش نشانی سانتریفیوژ می تواند به 12000 لیتر در دقیقه نیز برسد.

اگر می خواهید از پمپ سانتریفیوژ برای مصارف صنعتی استفاده کنید، بدانید که انواع مختلفی وجود دارد که در این حالت جریان می تواند به 4500 دور در دقیقه، فشار تا 780 فوت و دمای مایع  به 750 درجه فارنهایت برسد.

مزایای پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی

همانطور که گفته شد پمپ های سانتریفیوژ افقی یکی از محبوب ترین پمپ های موجود در بازار می باشند. اینگونه پمپ ها دارای مزایای زیادی هستند که باعث شده است در اطفاء حریق نیز از این نوع پمپ استفاده شود. از برخی از مزایای پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینگونه پمپ ها فضای کمی را می گیرند و باعث اشغال شدن فضای اطراف نمی شوند.
  • تعمیر پمپ های سانتریفیوژ افقی هزینه های زیادی را شامل نمی شود.
  • قیمت پمپ های آتش نشانی سانتریفیوژ افقی نسبت به بسیاری از پمپ های دیگر به صرفه تر می باشد.
  • از آنجایی که افراد زیادی از این پمپ ها استفاده می کنند، این پمپ ها و قطعات آنها را می توان به راحتی در بازار پیدا کرد.
سیستم اطفا حریق گازی هالون
مشاهده

نیروی محرکه پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی

  • الکتروموتور
  • موتور دیزل

استاندارد پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ

استاندارد جهانی پمپ های آتش نشانی NFPA 20 می باشد که به عملکرد، ضوابط نصب و نگهداری و غیره آن ها مربوط می گردد.

کاربرد پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی

1. سیستم های اطفای حریق مانند اسپرینکلر یا فایر باکس

2. تامین آب شیلنگ های آتش نشانی

نکات مهم در خرید پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ افقی

در هنگام خرید هر محصولی باید به یک سری نکات توجه کرد که پمپ سانتریفیوژ افقی نیز دارای یک سری مشخصات می باشد که در هنگام خرید باید به آنها توجه نمود. برخی از مهم ترین نکات خرید یک پمپ سانتریفیوژ افقی به شرح زیر می باشند:

  • در هنگام خرید اینگونه پمپ ها باید به کیفیت پمپ دقت نمود تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد.
  • برای بررسی میزان قدرت پمپاژ این پمپ ها باید به حداکثر فشار پمپ مورد نظر دقت نمود. زیرا برای پمپاژ آب در مسافت های طولانی، پمپ مورد نظر باید قدرت زیادی داشته باشد.
  • در کنار کیفیت پمپ به قیمت آن نیز توجه داشته باشید تا پمپی را که خریداری می کنید علاوه بر کیفیت مناسب از قیمت خوبی نیز برخوردار باشد.

قیمت پمپ آتش نشانی سانتریفیوژ

این قیمت بر اساس این عوامل مشخص می گردد:

1. توان پمپ

2. هد و دبی

3. اجزای تشکیل دهنده

4. نوع پمپ

5. منبع تغذیه

6. تعداد پروانه

7. و غیره

شما می توانید برای استعلام قیمت دقیق این پمپ های آتش نشانی، با کارشناسان فروش شرکت مهندسی اردال تماس بگیرید تا بتوانید متناسب با نیاز و هدف خود بهترین نوع پمپ را انتخاب کنید و از آن به خوبی بهره مند شوید.

اسپرینکلر Fesco
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 18 =