پمپ آتش نشانی عمودی توربینی

شرکت مهندسی اردال بیش از 27 سال است که افتخار اجرای بیش از 1000 پروژه در زمینه طراحی، تهیه، تامین، نصب، راه اندازی، گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم های اعلام و اطفاء حریق و هم چنین پمپ های آتش نشانی را در کارنامه درخشان خود دارد. این شرکت با پشتوانه تامین کنندگان بین المللی معتبر از جمله PATTERSON در زمینه پمپ های آتشنشانی ارائه خدمت می کند. یکی از انواع پمپ های آتش نشانی شرکت اردال نیز از نوع پمپ آتش نشانی عمودی توربینی می باشد. به طور کلی زمانی از این پمپ ها استفاده می شود که منبع آب و یا فشار آن برای سیستم اطفاء حریق کافی و مناسب نباشد. اهمیت این وسیله در ساختمان های بلند و مکان های دارای حساسیت بالا که هر چه زودتر می بایست حریق  فروکش کند، بسیار قابل توجه است. در واقع وجود این پمپ در بخش هایی از ساختمان که فشار لوله اصلی آب و یا تجهیزات که برای مهار حریق نیاز است، کافی نیست، نقش مهمی ایفا می کند.

پمپ آتش نشانی عمودی توربینی

نکته قابل توجه این است که در این نوع، پمپ آب با فشار منفی مکش انجام می شود که مطابق با استانداردهای مربوطه برای امنیت در برابر آتش می باشد. به این نوع از پمپ ها، پمپ شفت خطی نیز می گویند. این پمپ ها آب را از معابر  آب زیرزمینی مانند رودخانه و یا حتی تانک های زیر زمین تامین می کنند.

برخی از انواع این پمپ های آتش نشانی با موتورهای برقی و برخی دیگر با موتورهای دیزل کار می کنند.

طراحی سیستم‌های اسپرینکلر
مشاهده

تفاوت این نوع پمپ ها با پمپ های کف کش در این است که نیرو محرکه آن در سطح زمین قرار می گیرد، این در حالی است که نیروی محرکه کف کش درون آب قرار دارد.

از طرف دیگر ما شاهد یک یا چند پروانه در این پمپ ها هستیم که نوع چند پروانه آن برای مکش آب از عمق بیشتر و یا زمانی که آب با فشار بالایی مورد نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ آتش نشانی عمودی توربینی

مزایای پمپ آتش نشانی توربینی عمودی

  • در این نوع پمپ، درایور و کنترلر روی یک پایه یکسان نصب می گردند.
  • به دلیل وجود پایه معمولی، نیاز به سطح دیگری برای نصب جداگانه آن نیست.
  • هم چنین وجود واحد مشترک نیز میزان سیم کشی و مونتاژ را کاهش می دهد.
  • امکان نصب و جابجایی آن ساده و سریع است.

اجزای پمپ آتش نشانی

  • پوسته: ممکن است از نوع چدن خاکستری GG باشد که به فشار کاری پمپ بستگی دارد.
  • پمپ: از جنس چدن نشکن، برنز یا استیل استنلس ریخته گری شده می باشد.
  • پروانه: مطابق با استاندارد NFPA 20 و UL 448-FM 1311، جنس پروانه از برنز و استیل استنلس می باشد.
  • محور: از جنس استنلس استیل مطابق با استانداردهای FM 1311 و UL 448 می باشد.
  • آب بندی: نوار گرافیتی
  • یاتاقان ها: بلبرینگ ها گریس کاری شده. این بلبرینگ ها باید بتوانند حداقل 5000 ساعت در حداکثر بار مقاومت خود را حفظ کنند.

استاندارد NFPA 20 چیست؟

این استاندارد به قوانین نصب و عملکرد پمپ ها، موتورهای محرکه، کنترلر ها و اجزای کمکی مربوط به آن ها باز می گردد.

سیستم اطفاء حریق مه آب
مشاهده

FM چیست؟

این مورد به تایید عملکرد سیستم ها و تجهیزاتی باز می گردد که ریسک بسیار بالایی دارند. در زمینه پمپ های آتش نشانی از جمله پمپ آتش نشانی توربینی عمومی، تاییدیه FM از الزامات و نیازمندی های استاندارد NFPA محسوب می شود، در واقع نشان دهنده کیفیت بالاتر پمپ نسبت به محصولات مشابه می باشد.

نگهداری از پمپ آتشنشانی عمودی توربینی

در حال حاضر طبق بروزرسانی شده ترین استانداردهای مربوط به انجمن ملی ایمنی آتش و قانون بین المللی ساختمان ها، نه تنها نصب اصولی پمپ های آتش نشانی در ساختمان ها اهمیت دارد، بلکه باید برای نگهداری و مراقبت از آن ها نیز اهتمام ویژه ای ورزیده شود. شرکت اردال با کادر متخصص و مجرب خود می تواند این خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه نماید. تمامی مرحله به مرحله این نگهداری ها باید مطابق با استانداردهای مشخصی انجام شود که از پس یک تیم متخصص و مهندسی که سال های سال در این زمینه فعالیت کرده است، بر می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + بیست =